W tym roku nasza szkoła bierze udział w ogólnopolskich projekcie edukacyjnym „Logopedyczny Kalendarz Świąt Nietypowych”. Zajęcia skierowane są do uczniów klas 1-4 uczęszczających na zajęcia logopedyczne. Uczniowie dwa razy w miesiącu wykonują zadania przygotowane przez organizatora projektu. Są to m.in. ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne, rozwijające słownictwo i rozumienie mowy. W październiku świętowaliśmy Dzień Drzewa i Dzień Dyni. Już nie możemy się doczekać kolejnych zadań z kalendarza!

Logopedyczny Kalendarz

 

W październiku nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskiej akcji „Kocham słyszeć”. To akcja edukacyjna mająca na celu zwiększanie świadomości społecznej na temat wad słuchu oraz znaczenia słyszenia. W tym roku udział w warsztatach wzięła klasa 1c. Zajęcia zostały przeprowadzone przez szkolnego logopedę. Po warsztatach nasi uczniowie wiedzą jak zachować się wobec osób niesłyszących, jak im pomóc i jak przywitać się w języku migowym.

kocham slyszec

 

Klasa 3d wzięła udział w warsztatach w ramach akcji „Kocham słyszeć”. Celem warsztatów było rozwiniecie empatii wobec osób z trudnościami słuchowymi, zaznajomienie z technologiami wspierającymi słuch, a także przypomnienie sobie informacji na temat funkcjonowania zmysłu słuchu.
Uczniowie z zaangażowaniem wcielali się w rolę osób niesłyszących, odgrywali scenki, próbowali opisywać swoje uczucia związane z problemami słuchowymi. Na koniec warsztatów dzieci obejrzały krótki film edukacyjny oraz wykonały prace plastyczne związane z aparatami słuchowymi.
Mam nadzieje, że ta lekcja uwrażliwi dzieci na potrzeby osób niesłyszących i niedosłyszących.

Barbara Wysocka - logopeda szkolny

kocham slyszec

 

We wrześniu uczniowie klas 1 wzięli udział w przesiewowych badaniach mowy przeprowadzonych przez szkolnego logopedę. Dzieci zapoznały się z gabinetem logopedycznym oraz pomocami do ćwiczeń. Była to ekscytująca wyprawa do starszej części szkoły. Nasze pierwszaki wykazały się odwagą i z chęcią odpowiadały na zadane pytania. Podczas badania ocenie podlegała budowa i sprawność aparatu mowy, artykulacja oraz sposób formułowania wypowiedzi przez dzieci. Najczęściej zaobserwowanym problemem u pierwszoklasistów były wady wymowy: seplenienie (nieprawidłowa wymowa głosek sz, ż, cz, dż) oraz rotacyzm (nieprawidłowa artykulacja głoski r). Zachęcamy do ćwiczeń logopedycznych z dziećmi!

GridArt 20241003 094046398